7 ενδιαφέροντα στατιστικά δεδομένα για το ηλεκτρονικό εμπόριο

7 ενδιαφέροντα στατιστικά δεδομένα για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις αιτίες για τη μη ολοκλήρωση των αγορών από τους πελάτες. Τα στατιστικά αφορούν τη χρονιά που μόλις πέρασε και προσφέρουν χρήσιμα συμπεράσματα σε όσους διαχειρίζονται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

1. SMS Remarketing

Η αποστολή SMS μηνυμάτων στους παλαιούς πελάτες για την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών μιας επιχείρησης, αποτελεί μια όχι και τόσο συνηθισμένη τακτική marketing. ‘Οπως αποδεικνύεται στην πράξη, όμως, είναι μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των παραληπτών θα ανοίξει και θα διαβάσει το μήνυμά σας.

2. Ποιές είναι οι μέρες που οι περισσότεροι πελάτες δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους;

Σύμφωνα με δεδομένα που αφορούν πάνω από 1 δισεκατομμύριο περιπτώσεις που οι πελάτες πρόσθεσαν προϊόντα στο καλάθι αλλά δεν ολοκλήρωσαν την παραγγελία τους, η «χειρότερη» ημέρα της εβδομάδας είναι η Τρίτη.

Η ημέρα που το φαινόμενο αυτό παρατηρείται λιγότερο είναι το Σάββατο μεταξύ 8μμ και 9μμ. Το ίδιο συμβαίνει την περίοδο των Χριστουγέννων αλλά και τις περιόδους των εκπτώσεων, μιας και οι πελάτες δεν έχουν πολλούς λόγους για να καθυστερήσουν τις αγορές τους.

3. Ποσοστά Προσθήκης στο Καλάθι (Add-to-Cart) ανάλογα με τη συσκευή

Τα ποσοστά Προσθήκης στο Καλάθι είναι υψηλότερα σε υπολογιστές και τάμπλετ (10.4% και 10.3% αντίστοιχα). Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους μέσα από αυτές τις συσκευές και λιγότερο μέσα από smartphones.

4. Λόγοι μη ολοκλήρωσης της παραγγελίας

Τα απροσδόκητα έξοδα αποστολής, που συνήθως εμφανίζονται στα τελευταία στάδια του checkout, αποτελούν το σημαντικότερο λόγο για τον οποίο οι πελάτες εγκαταλείπουν ένα βήμα πριν ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Άλλοι λόγοι είναι η ανάγκη εγγραφής του πελάτη πριν το checkout, φόβοι για την ασφάλεια των συναλλαγών και ο περίπλοκος σχεδιασμός του checkout.

5. Ποσοστά μη ολοκλήρωσης αγοράς ανά κλάδο

Τα ποσοστά των αγορών που δεν ολοκληρώνονται διαφέρουν ανά κλάδο με το λιανεμπόριο προϊόντων μόδας να παρουσιάζει τα χαμηλότερα νούμερα. Η σχετικά εύκολη διαδικασία αγοράς και επιστροφής των προϊόντων είναι ένας παράγοντας για τον οποίο ο γενικότερος τομέας του λιανικού εμπορίου παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά εγκατάλειψης αγορών.

Τα ποσοστά είναι υψηλότερα στον ταξιδιωτικό τομέα και στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών εν μέρει λόγω των πιο χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούν και ίσως γιατί οι κλάδοι αυτοί δεν έχουν εδραιωθεί ακόμα στο διαδίκτυο όσο το λιανικό εμπόριο.

6. Διακύμανση των αγορών ανά ώρα 

Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει πως κυμαίνεται ο αριθμός των αγορών στη διάρκεια μιας συνηθισμένης μέρας σε σχέση με τη Black Friday και Cyber Monday που οι παραγγελίες των καταναλωτών είναι σαφώς αυξημένες.

Οι πωλήσεις σημείωσαν μεγάλη άνοδο το πρωί της Black Friday, μεταξύ 8 και 10πμ, και αυξήθηκαν ξανά το απόγευμα της Cyber Monday όταν οι προσφορές πλησιάζαν προς το τέλος.

7.  Λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές διστάζουν να προχωρήσουν σε booking

Οι αγορές που αφορούν τον ταξιδιωτικό τομέα (travel booking) θεωρούνται οι πιο μελετημένες αγορές καθώς οι καταναλωτές χρειάζονται περίπου 45 μέρες και επίσκεψη/αναζήτηση σε αρκετά website προτού αποφασίσουν.

Στο συγκεκριμένο τομέα οι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες δεν προχωρούν σε αγορά είναι πολύ διαφορετικοί σε σύγκριση με το λιανικό εμπόριο. Οι σημαντικότεροι παράγοντες είναι η έρευνα αγοράς και η σύγκριση τιμών, ενώ στο λιανικό εμπόριο οι πελάτες συνήθως εγκαταλείπουν την αγορά εξαιτίας προβλημάτων στη διαδικασία του checkout.