You are currently viewing 5 συνηθισμένα λάθη των μικρών επιχειρήσεων σχετικά με την παρουσία τους στο διαδίκτυο

5 συνηθισμένα λάθη των μικρών επιχειρήσεων σχετικά με την παρουσία τους στο διαδίκτυο

Είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις να γνωρίζουν με ποιον τρόπο θα δημιουργήσουν μια σταθερή και επιτυχημένη παρουσία στο διαδίκτυο. Το 54% των μικρών επιχειρήσεων έχουν σήμερα τη δική τους ιστοσελίδα, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό αν θέλουν να επιτύχουν μια αποτελεσματική παρουσία στο διαδίκτυο και να προσεγγίσουν τους εν δυνάμει πελάτες.

Συχνά οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων αισθάνονται μπερδεμένοι στην προσπάθεια τους να ανακαλύψουν τις κατάλληλες ευκαιρίες για αυτούς στο διαδίκτυο. Για να βοηθήσουμε, λοιπόν, θα αναφέρουμε εδώ μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που μπορούν να αποφύγουν το 2017.

1) Αγνοούν το local SEO

Οι χρήστες του διαδικτύου, σε ποσοστό 97%, αναζητούν τοπικές επιχειρήσεις όταν βρίσκονται συνδεδεμένοι στο internet, πράγμα που σημαίνει ότι μια επιχείρηση δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοήσει το local SEO και τα πιθανά οφέλη του.

Το local SEO σας βοηθά να προσελκύσετε πελάτες που κάνουν αναζητήσεις για μια συγκεκριμένη περιοχή, όπως “εστιατόρια στη Γλυφάδα”. Με τη βελτιστοποίηση του site σας για αναζητήσεις με βάση την τοποθεσία, βοηθάτε τους πελάτες να ανακαλύψουν την επιχείρηση και τις υπηρεσίες σας. Ως εκ τούτου, προσεγγίζετε ένα νέο κοινό που ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τα αποτελέσματα αναζήτησης που αφορούν τη συγκεκριμένη περιοχή.

Οι καλύτεροι τρόποι για να ενισχύσετε το local SEO είναι:

> Καταχωρίστε την επιχείρησή σας στο Google My Business: Το Google My Business συνδέει την επιχείρησή σας με τους πελάτες. Μόλις επαληθεύσετε τη σελίδα σας μπορείτε να επεξεργαστείτε τα στοιχεία σας (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο), να προσθέστε τις σωστές κατηγορίες για την επιχείρησή σας και μια σχετική περιγραφή. Αυτό βοηθά τους πελάτες να βρουν περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρησή σας, αυξάνοντας τις πιθανότητες προσέλκυσης περισσότερων επισκέψεων.

> Εισάγετε ένα χάρτη της Google στην ιστοσελίδα σας: ένας χάρτης της Google – Google Map – που συνδέεται με την τοπική λίστα του Google Plus επιτρέπει στην επιχείρησή σας να προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στους πελάτες σας.

> Βελτιστοποιήστε τα meta tags και το περιεχόμενο της σελίδας σας για τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την τοποθεσία: Θα μπορούσε να αποδειχτεί επωφελές για μια επιχείρηση να προσθέσει την πόλη και την περιοχή στον τίτλο και στην περιγραφή (meta description) προκειμένου να αυξήσει τα κλικ που προέρχονται από αποτελέσματα αναζήτησης με βάση την περιοχή.

> Χρησιμοποιήστε τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας σε κάθε προφίλ που διατηρείτε online: Είναι σημαντικό για μια επιχείρηση να διατηρεί κοινά στοιχεία επικοινωνίας σε κάθε online μέσο που διαθέτει, από την ιστοσελίδα της, μέχρι τα κοινωνικά δίκτυα, ή το Google My Business.

 

2) Η ιστοσελίδα τους δεν είναι προσβάσιμη στο σύγχρονο χρήστη

Καθώς οι απαιτήσεις των σύγχρονων χρηστών συνεχώς αυξάνονται, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας τους για τις mobile συσκευές (mobile optimisation), στην αύξηση της ταχύτητας, και της συνολικής ευχρηστίας.

Σύμφωνα με μια έρευνα της Google, το 72% των χρηστών mobile συσκευών θεωρεί ότι είναι σημαντικό για ένα website να είναι φιλικό προς κινητά. Στην πραγματικότητα, μια mobile-friendly ιστοσελίδα αυξάνει τις πιθανότητες πωλήσεων και εξίσου θετικά αποτελέσματα προκύπτουν με βελτιστοποίηση της ταχύτητας της ιστοσελίδας.

Ακόμη και μια καθυστέρηση ενός δευτερολέπτου στο χρόνο φόρτωσης μιας ιστοσελίδας μπορεί να οδηγήσει σε μια χαμένη πώληση σε ποσοστό 7%, ενώ το 40% των χρηστών θα εγκαταλείψει μια ιστοσελίδα, αν χρειάζεται πάνω από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει. Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για μια επιχείρηση να μετρήσει την απόδοση της ιστοσελίδας της και να εξετάσει τους καλύτερους τρόπους για να μειωθεί ο χρόνος φόρτωσης της.

Η Google πρόσφατα εισήγαγε τις Accelerated Mobile Pages (AMP), σε μια προσπάθεια να αυξήσει τον αριθμό των «γρήγορων» ιστοσελίδων για mobile συσκευές και να βοηθήσει τους χρήστες να απολαύσουν την mobile εμπειρία, αποφεύγοντας την ενοχλητικά αργή φόρτωση κάποιων σελίδων.

Καθώς οι σύγχρονοι χρήστες γίνονται ανυπόμονοι ζώντας σε έναν κόσμο που κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, μια προσβάσιμη ιστοσελίδα θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε μικρή επιχείρηση. Με τον τρόπο αυτό θα βελτιώσει την εμπειρία χρήσης και θα κερδίσει τον ανταγωνισμό δίνοντας βάση σε σημαντικά ζητήματα που συχνά αγνοούνται, αν και εξακολουθούν να επηρεάζουν τις πωλήσεις και την απόκτηση νέων πελατών.

 

3) Δεν εκμεταλλεύονται τις κριτικές των πελατών

Οι αξιολογήσεις στο internet (online reviews) συμβάλλουν σημαντικά στην απόφαση αγοράς των καταναλωτών, με το 88% αυτών να εμπιστεύεται τις αξιολογήσεις όσο και τις προσωπικές συστάσεις. Όσες περισσότερες κριτικές διαθέτει μια επιχείρηση, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να κερδίσει την εμπιστοσύνη των νέων πελατών.

Οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνουν την ανάρτηση κριτικής από τους πελάτες τους. Ωστόσο είναι σημαντικό να βρείτε την κατάλληλη στιγμή για να ζητήσετε μια κριτική από τους πελάτες σας, ενώ θα μπορούσατε να δώσετε και κίνητρα στους πελάτες ανταμείβοντας τους για κάθε κριτική.

Ακόμα και τα αρνητικά σχόλια μπορεί να είναι χρήσιμα και κάθε επιχείρηση θα πρέπει να τα αποδέχεται, χτίζοντας μια σχέση εμπιστοσύνης με τους υποψήφιους πελάτες, ενώ παράλληλα εργάζεται για τη βελτίωση της απόδοσής της.

Επίσης η ανάρτηση κριτικής από τους πελάτες συμβάλει στην ανανέωση του περιεχομένου ενός website και με αυτόν τον τρόπο οι κριτικές μπορούν να  βελτιώσουν το SEO. Οι κριτικές αποτελούν έναν από τους παράγοντες κατάταξης μιας ιστοσελίδας και επηρεάζουν σε ποσοστό 9,8% τη θέση της στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

4) Δε συνδυάζουν τα δεδομένα εντός και εκτός διαδικτύου και τα δεδομένα από mobile συσκευές

Οι μικρές επιχειρήσεις που αποφασίζουν να επεκτείνουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο έχουν μια σημαντική πρόκληση να αντιμετωπίσουν: θα πρέπει να βρουν τον καλύτερο τρόπο για να μετρήσουν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών τους.

Δεν αρκεί μόνο να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσης (ROI). Είναι σημαντικότερο να βρείτε τον καλύτερο τρόπο για να συνδυάσετε τα δεδομένα marketing εντός και εκτός διαδικτύου και του marketing σε mobile συσκευές. Αυτό θα σας επιτρέψει να κατανοήσετε καλύτερα πώς θα πρέπει να κατανείμετε τον προϋπολογισμό σας, βρίσκοντας τι λειτουργεί και τι μπορεί να βελτιωθεί.

Η αδυναμία μια επιχείρησης να συνδυάσει αυτά τα δεδομένων οδηγεί σε ελλιπή συμπεράσματα και ίσως σε χαμένες ευκαιρίες για την αύξηση των πωλήσεων.

 

5) Δεν επικοινωνούν με τους πελάτες τους

Είναι ζωτικής σημασίας για μια επιχείρηση να κατανοήσει το κοινό της, καθώς αυτό θα τη βοηθήσει να καθορίσει τους μελλοντικούς εμπορικούς στόχους της.

Μια επιχείρηση με καλή παρουσία στο διαδίκτυο δίνει προσοχή στους πελάτες της και ακούει τις ανάγκες τους για να γίνει πραγματικά χρήσιμη. Υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα αύξησης των πωλήσεων, όταν οι επιχειρήσεις επιδιώκουν αυθεντικές σχέσεις με τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες.

Στόχος της δημιουργίας μιας επιτυχημένης online παρουσίας είναι να έρθουμε πιο κοντά στους πελάτες και να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους. Η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ της επιχείρησης και του πελάτη, σε όλη τη διαδρομή από την αρχική εμπειρία του χρήστη μέχρι την όποια μέθοδο επικοινωνίας, θα πρέπει να μετρηθεί και να αναλυθεί για να διαπιστωθεί η αξία και η αποτελεσματικότητα κάθε σταδίου.

Αυτό θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν κάθε σημείο κλειδί σε αυτή τη διαδικασία για να πάρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα από το καθένα.

 

Τα λάθη που αναφέρθηκαν παραπάνω μπορεί να είναι συνήθη, αλλά μπορούν να διορθωθούν με μια σειρά από μικρά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και αν μια μικρή επιχείρηση δεν μπορεί εύκολα να τα υλοποιήσει, υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να τη βοηθήσουν να βελτιώσει το SEO και να κερδίσει τον ανταγωνισμό.

 

ΠΗΓΗ: https://searchenginewatch.com