You are currently viewing 5 απλές πρακτικές SEO για να ξεκινήσετε το blog σας

5 απλές πρακτικές SEO για να ξεκινήσετε το blog σας

‘Οταν προσπαθήσει κανείς για πρώτη φορά να ασχοληθεί με το SEO σε ένα νέο blog, μπορεί να μπερδευτεί από την πληθώρα των πληροφοριών και των άρθρων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, πολλά εκ των οποίων περιέχουν τεχνικούς όρους. Το άρθρο αυτό προϋποθέτει ελάχιστες ή καθόλου γνώσεις πάνω στο SEO και θα σας δείξει ορισμένες βασικές τεχνικές που πρέπει να ξέρετε.

 

Υπάρχουν τρεις κύριοι παράγοντες που εξετάζει η Google για να καθορίσει εάν ένα blog είναι σχετικό με την εκάστοτε αναζήτηση και πώς θα το κατατάξει στις σελίδες των αποτελεσμάτων της (search engine results pages-SERPs). Αυτοί είναι:

1. Το περιεχόμενο – είναι το περιεχόμενο σας σχετικό με την αναζήτηση που πραγματοποίησε ο χρήστης και σε τι βαθμό;
2. Links – είναι το περιεχόμενό σας αρκετά καλό ώστε να συστήνεται (μέσω συνδέσμου) από άλλα websites και ειδικά από websites που θεωρούνται έγκυρα;
3. RankBrain – η τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιείται στον αλγόριθμο της Google αποτελεί τον τρίτο πιο σημαντικό παράγοντα.

 

Πέντε γρήγορες συμβουλές για να ξεκινήσετε…

 

Αναζήτηση των λέξεων-κλειδιών

Η δημιουργία του blog σας μπορεί να είναι εύκολη υπόθεση ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία σας, αλλά η πραγματική δουλειά αρχίζει πριν ξεκινήσετε να παράγετε (ποιοτικό) περιεχομένο. Αρχικά θα πρέπει να κάνετε μια μικρή έρευνα για να ανακαλύψετε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας για να αναζητήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

keyword-search

Θα πρέπει να αποφύγετε σημαντικά λάθη όπως:

– Να επιλέγετε σπάνιες λέξεις-κλειδιά χωρίς κίνηση.
– Να χρησιμοποιείτε γενικές λέξεις-κλειδιά που δεν είναι αρκετά περιγραφικές, όπως “ανδρικά ρούχα”. Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε πιο μακροσκελείς λέξεις-κλειδιά, όπως “χειμωνιάτικα ανδρικά ρούχα” ή “ρούχα σκι για άνδρες”, για να κερδίσετε τον ανταγωνισμό.
– Να επιλέγετε λέξεις-κλειδιά που δεν είναι σχετικές με την επιχείρησή σας.

Δεν είναι χρήσιμο ούτε υποχρεωτικό βεβαίως να υπάρχει η λέξη-κλειδί στο domain σας. Πριν μερικά χρόνια ήταν ένας παράγοντας κατάταξης αλλά μετά την αλλαγή στον αλγόριθμο της Google (Google’s Exact Match Domain Update) το Σεπτέμβριο του 2012, δεν επηρεάζει πια την κατάταξη μιας ιστοσελίδας.

 

Δημιουργήστε έναν XML sitemap (χάρτη ιστότοπου)

xml-sitemap

Τα XML sitemaps είναι αρχεία που περιέχουν μια λίστα των URL που υπάρχουν στο site σας μαζί με metadata για κάθε ένα από αυτά τα URL (πότε τροποποιήθηκε τελευταία φορά, πόσο συχνά αλλάζει, και πόσο σχετικό είναι με άλλα URL στην ιστοσελίδα σας), έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να διαβάζουν εύκολα το site σας. Με τη δημιουργία ενός XML sitemap το περιεχόμενό σας γίνεται καλύτερα κατανοητό από τις μηχανές αναζήτησης και κατατάσσεται υψηλότερα στα SERPs.

 

Διορθώστε τα permalinks

Τα permalinks ή URL παίζουν σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση μιας νέας ιστοσελίδας. URL που έχουν περιττούς χαρακτήρες, όπως σημεία στίξης και αριθμούς, δυσκολεύουν τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να αναλύσουν την ιστοσελίδα σας. ‘Οταν επιλέγετε τη μορφή που θα έχουν οι διευθύνσεις URL στο blog σας, αποφύγετε τα δυναμικά URL της μορφής www.mydomainname.com/?p=34322304. Δεν είναι ελκυστικά και δεν πληροφορούν τις μηχανές αναζήτησης και τους επισκέπτες για το περιεχόμενο της σελίδας σας. Προτιμήστε στατικές διευθύνσεις URL που θα περιέχουν μια σύντομη περιγραφή του περιεχομένου και τις λέξεις-κλειδιά.

 

Τίτλος και meta description

Κάθε σελίδα στο blog σας πρέπει να έχει έναν τίτλο (title tag), ο οποίος θα περιγράφει σε τι αναφέρεται η σελίδα. Αν συμπεριλάβετε τις λέξεις-κλειδιά στον τίτλο, αυτό μπορεί να οδηγήσει την ιστοσελίδα σας ψηλότερα στα SERPs. Ο τίτλος μπορεί να υπερβαίνει το όριο του 70 χαρακτήρων και να περιλαμβάνει το όνομα της επιχείρησής σας μαζί με τη λέξη-κλειδί.

Η προσθήκη meta description στις σελίδες βοηθά στο να περιγράψουμε με περισσότερες λεπτομέρειες ποιο είναι το περιεχόμενό τους. Συμπληρώστε το meta description έχοντας στο μυαλό σας τους χρήστες: μια ελκυστική περιγραφή θα συμβάλει στο να επιλέξουν το δικό σας σύνδεσμο από τα αποτέλεσματα της μηχανής αναζήτησης.

 

Responsive σχεδιασμός

Είναι σημαντικό να κατασκευάσετε το blog σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατάλληλο και για φορητές συσκευές (tablets, smartphones). Ο responsive σχεδιασμός είναι ένας παράγοντας που βελτιώνει το SEO και οδηγεί σε υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Σύμφωνα με το βαρόμετρο των καταναλωτών της Google, τα smartphones χρησιμοποιούνται σχεδόν τόσο συχνά όσο και οι υπολογιστές για πρόσβαση στο διαδίκτυο, γι’αυτό κρίνεται απαραίτητο να έχετε μια mobile-friendly ιστοσελίδα.

Responsive-design

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ελέγχου συμβατότητας με κινητές συσκευές της Google για να διαπιστώσετε εάν ο σχεδιασμός της σελίδας σας είναι φιλικός προς κινητές συσκευές.

 

Υπάρχουν πολλές τεχνικές SEO που μπορείτε να εφαρμόσετε κατά τη δημιουργία του blog σας αλλά σε αυτό το άρθρο καλύψαμε μόνο τα πολύ βασικά. Ακολουθήστε τις οδηγίες και προσπαθήστε να δημιουργείτε ποιοτικό περιεχόμενο για να κερδίσετε backlinks.