Συμβουλές SEO για blogs

Συμβουλές SEO για blogs

Σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε τα βασικά του SEO με απλό και κατανοητό τρόπο για να μπορέσει ο καθένας από εσάς να τα εφαρμόσει στο δικό του blog ή ιστοσελίδα.

Τι είναι SEO;

Όταν μιλάμε για SEO (Search Engine Optimization) αναφερόμαστε στις τεχνικές εκείνες που χρειάζεται να εφαρμόσουμε για να βελτιώσουμε την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα που δίνουν οι μηχανές αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo κλπ).

Πώς λειτουργεί;

Για να μπορέσει η Google όπως και οι άλλες μηχανές αναζήτησης να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα που θα είναι χρήσιμα και σχετικά με την αναζήτηση του χρήστη, χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «spiders». Αυτά αναζητούν τις πληροφορίες και έπειτα ερευνούν και αναλύουν κάθε μια από τις ιστοσελίδες, επιλέγοντας αυτές που παρουσιάζουν την καλύτερη ποιότητα και ταιριάζουν περισσότερο με την εκάστοτε αναζήτηση. Ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης λαμβάνει υπόψη τη σχετικότητα των πληροφοριών και τη δημοτικότητα του περιεχομένου (ανάμεσα σε δεκάδες άλλους παράγοντες). Στη συνέχεια, σύμφωνα με αυτούς τους παράγοντες οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να κατατάξουν τις σελίδες και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα σε μια λίστα, με το πρώτο να είναι το πιο δημοφιλές/κατάλληλο. Οι χρήστες εμπιστεύονται τη νοημοσύνη των μηχανών αναζήτησης και, ως εκ τούτου, πιστεύουν ότι θα βρουν αυτό που αναζητούν κάνοντας κλικ στον πρώτο σύνδεσμο και όχι στον δέκατο. Για όσους βρίσκονται στην άλλη πλευρά (bloggers, διαχειριστές ιστοσελίδων), αυτή είναι η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν.
Έτσι, λοιπόν, μαθαίνοντας και εφαρμόζοντας τεχνικές SEO θα μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε τα άρθρα μας και να επιτύχουμε μια καλύτερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Γιατί να ασχοληθώ με το SEO;

Ο λόγος που χρειάζεται να μάθει κανείς για το SEO είναι για να επιτύχει όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση στη λίστα των μηχανών αναζήτησης. Μια καλή θέση σημαίνει:

– Πως γράφετε καλά άρθρα και το περιεχόμενο του blog σας θεωρείται πολύτιμο για τους αναγνώστες. Αυτό σας δίνει κύρος, δημοτικότητα και μεταξύ των άλλων είναι ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση σας.

– Πως μπορείτε να βγάλετε (πολύ) περισσότερα χρήματα. ‘Οταν η σελίδα σας εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα της Google, υπάρχουν σαφώς περισσότερες πιθανότητες οι άνθρωποι να επισκεφτούν τη σελίδα σας. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη κίνηση (traffic), περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες, συνδρομητές, πωλήσεις, διαφήμιση, χορηγοί κλπ.

 

Οι δυο κατηγορίες SEO: ON – OFF

– Τι είναι το On-page optimization;

Είναι οτιδήποτε μπορείτε να κάνετε στη σελίδα ή στο άρθρο σας για να τα βελτιστοποιήσετε, προκειμένου τα «spiders» των μηχανών αναζήτησης να σας βρουν και να αναλύσουν το περιεχόμενό σας. Στην ουσία είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κάνετε τις μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν το άρθρο σας ψηλότερα στη λίστα των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με το θέμα ή τη λέξη-κλειδί (keyword) του άρθρου σας.

– Τι είναι το Off-page optimization;

Όλοι οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη του άρθρου σας: δημοφιλία στα social media (αν μοιράστηκε ή σχολιάστηκε από τους χρήστες), αν άλλες ιστοσελίδες οδηγούν στα άρθρα σας κ.α. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες (μερικοί από τους οποίους θα αναπτυχθούν παρακάτω). Η μηχανή αναζήτησης συλλέγει όλες αυτές τις πληροφορίες, αξιολογεί τη σχετικότητα και την ποιότητα του περιεχομένου και στη συνέχεια αποφασίζει αν αξίζει να δείξει το άρθρο σας στον χρήστη ή όχι.

seo-factors

 

Τι να βελτιστοποιήσετε στο blog σας και με ποιον τρόπο


ON-PAGE

Λέξεις-κλειδιά (Keywords): Αποτελούν τη βάση για τη βελτιστοποίηση του άρθρου σας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιείτε με έξυπνο τρόπο, ώστε τα «spiders» να σας εντοπίζουν και να είναι σε θέση να σας προβάλλουν στον κόσμο. Διαφορετικά, μπορεί να έχετε εξαιρετικό περιεχόμενο, να είστε ένας εξαιρετικός αρθρογράφος αλλά αν δεν σας ανακαλύψει το κοινό, ποιο είναι το νόημα;

Σχετικά με τη χρήση των keywords, η εταιρεία MOZ προτείνει την ακόλουθη λίστα για να ξέρετε πού και πόσες φορές να συμπεριλάβετε τις λέξεις-κλειδιά σε ένα άρθρο:
– Τουλάχιστον μία φορά στον κύριο τίτλο (Η1).
– Τουλάχιστον σε μια ή δύο επικεφαλίδες.
– Τουλάχιστον 3 φορές στο σώμα του άρθρου.
– Τουλάχιστον μία φορά σε “bold” και “italics”.
– Τουλάχιστον μία φορά στο «Alt» μιας εικόνας.
– Μια φορά στο URL του άρθρου.
– Τουλάχιστον μία φορά στο Meta description.

Ας δούμε πιο αναλυτικά…

URL: Είναι σημαντικό το URL να μην είναι πολύ μεγάλο αλλιώς τα «spiders» των μηχανών αναζήτησης μπορεί να το θεωρήσουν spam. Έτσι, είναι καλύτερα να έχετε ένα σύντομο URL και ασφαλώς μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε τις λέξεις-κλειδιά! Επίσης μπορείτε να επεξεργαστείτε το URL εάν ο αρχικός σας τίτλος είναι μεγάλος.

Τίτλος: Είναι το πρώτο μέρος ενός άρθρου που αναλύει ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης, γι’αυτό είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε τη λέξη-κλειδί εκεί. Συνιστάται ο τίτλος να μην υπερβαίνει τους 70 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένων των κενών μεταξύ των λέξεων), καθώς αυτός είναι ο αριθμός των χαρακτήρων που προβάλλουν οι μηχανές αναζήτησης στα αποτελέσματά τους. Στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε πολλές πληροφορίες για το πώς θα βελτιστοποιήσετε τους τίτλους στα άρθρα σας.

Επικεφαλίδες: Το δεύτερο μέρος που εξετάζουν τα «spiders» σε ένα άρθρο είναι οι επικεφαλίδες (h2, h3, h4 κλπ). Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε επικεφαλίδες h2, δεδομένου ότι αυτές παίζουν το σημαντικότερο ρόλο. Συνιστάται να τοποθετείτε τη λέξη-κλειδί σε μια από τις επικεφαλίδες αλλά όχι σε όλες γιατί θα φαίνεται αφύσικο.

Σώμα του άρθρου: Στο σώμα του άρθρου προτείνεται να συμπεριληφθεί η λέξη-κλειδί 3 φορές. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε περισσότερες φορές εάν το μήκος του κειμένου το επιτρέπει και χωρίς να φαίνεται αφύσικο στον αναγνώστη. Να θυμάστε ότι η μεγάλη πυκνότητα των λέξεων-κλειδιών σε ένα κείμενο μπορεί να είναι αρνητικός παράγοντας για την Google και να κατηγοριοποιήσει το άρθρο ως χαμηλής ποιότητας. Είναι σημαντικό να έχετε υπόψη ότι εκτός από τις λέξεις-κλειδιά, το πιο σημαντικό πράγμα στο SEO είναι το περιεχόμενο του blog σας. Αν είναι υψηλής ποιότητας, πρωτότυπο, έχει καλές φωτογραφίες, βίντεο και συνδέσμους που παρέχουν κατάλληλες πληροφορίες στο κοινό σας, οι υπόλοιπες ενέργειες θα το βελτιστοποιήσουν πραγματικά.

Meta description: Στην πραγματικότητα το meta description δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης για τον αλγόριθμο αλλά είναι το κείμενο που εμφανίζει η μηχανή αναζήτησης στα αποτελέσματα και θα πρέπει να είναι ελκυστικό για τους χρήστες. Στον πίνακα διαχείρισης του blog σας μπορείτε να τροποποιήσετε το meta description ώστε να περιλαμβάνει και τις λέξεις-κλειδιά.

Alt κείμενο σε εικόνες: Οι εικόνες είναι ένα ακόμα στοιχείο που μπορείτε να βελτιστοποιήσετε. Το όνομα μιας εικόνας θα πρέπει να σχετίζεται με τη λέξη-κλειδί ή το θέμα του άρθρου, έτσι ώστε να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων. Αυτός είναι ένας επιπλέον τρόπος για να δημιουργήσετε κίνηση στο blog σας. Αντί να χρησιμοποιήσετε το όνομα «img254684.jpg», προτιμήστε μια σύντομη περιγραφή που σχετίζεται με το θέμα σας.
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε ένα περιγραφικό όνομα για το αρχείο της εικόνας αλλά δεν πρέπει να παραλείπετε το «Alt» ή εναλλακτικό κείμενο. Αυτό είναι το κείμενο που δείχνουν οι browsers (Chrome, Firefox, κλπ) στον χρήστη, αν για κάποιο λόγο δεν μπορούν να δείξουν την εικόνα. Αυτό το εναλλακτικό κείμενο είναι σημαντικό για τις μηχανές αναζήτησης.

Συνοψίζοντας, αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να διευκολύνετε το έργο των «spiders» να αναγνωρίσουν σχετικά με τι γράφετε, να το αναλύσουν, και, τελικά, να εμφανίσουν το άρθρο σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να διαπιστώσετε εάν η λέξη-κλειδί που έχετε επιλέξει είναι η κατάλληλη.

Σαν παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε τις προτάσεις (suggestions) που δίνει η Google όταν κάνουμε αναζήτηση για κάτι. Το εργαλείο αυτό θα σας βοηθήσει να μάθετε ποιες είναι οι πιο κοινές φράσεις που χρησιμοποιούνται για αναζήτηση πάνω στο θέμα σας.

google-suggestions

Επίσης το Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών της Google θα μπορούσε να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.

 

OFF-PAGE

Θυμηθείτε πώς όταν μιλάμε για Off-page optimization αναφερόμαστε στους εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη ενός άρθρου.

– Backlinks: Είναι όλες οι σελίδες που παραθέτουν το άρθρο μας χρησιμοποιώντας ένα σύνδεσμο; είναι, δηλαδή, τα εξωτερικά links που οδηγούν στο άρθρο μας. Όταν κάποιος δημιουργεί μια εξωτερική σύνδεση (από άλλο site/blog) που δείχνει προς το άρθρο μας, δημιουργεί ένα backlink που μας ωφελεί. Αυτό συμβαίνει γιατί όσοι περισσότεροι άνθρωποι παραθέτουν ένα άρθρο μας στα blog ή στις ιστοσελίδες τους, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες τα «spiders» να θεωρήσουν το περιεχόμενό του σχετικό με ένα συγκεκριμένο θέμα και να το ανεβάσουν στην κατάταξη. Θα βρείτε πολλά πακέτα με «backlinks» προς πώληση αλλά αυτό είναι καλό να το αποφύγετε. Μια καλή στρατηγική για τη δημιουργία backlinks με φυσικό τρόπο είναι να συνεργάζεστε με συναδέλφους σας και εκείνοι να παραθέτουν τα άρθρα σας σε δικά τους post αλλά και το αντίθετο. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσετε μια κοινότητα και η συνεργασία θα ωφελήσει και τα δύο μέρη.
Μια άλλη επιλογή είναι η συμμετοχή σας σε άλλα blogs και, εφ ‘όσον επιτρέπεται, να παραθέτετε το site σας (μέσω link) ή άρθρα σας, αν θέλετε να προσθέσετε πληροφορίες στο post που γράφεται ως επισκέπτης. Με αυτόν τον τρόπο εσείς οι ίδιοι δημιουργείτε backlinks για τα άρθρα σας.

– Μοιραστείτε τα άρθρα σας στα social media. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο θα δημιουργήσετε μεγαλύτερη κίνηση προς το ιστολόγιό σας, αλλά τα «spiders» θα ψάξουν για τα post που έχουν μοιραστεί τις περισσότερες φορές, που έχουν πολλά σχόλια και/ή έχουν αναρτηθεί σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Αυτοί είναι σημαντικοί παράγοντες όταν προσπαθείτε να βελτιώσετε τη θέση του άρθρου σας στη λίστα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.