Διαφήμιση στο Facebook σε 6 βήματα

Διαφήμιση στο Facebook σε 6 βήματα

Από το ξεκίνημά του, το 2004, το Facebook δεν έχει σταματήσει να αναπτύσσεται και το ίδιο ισχύει και για την πλατφόρμα διαφήμισης που διαθέτει – το Facebook Ads.

Το Facebook Ads είναι το σύστημα μέσω του οποίου μπορείτε να προωθήσετε τη σελίδα σας στο Facebook, την ιστοσελίδα σας, μια εκδήλωση ή την εφαρμογή σας δημιουργώντας διαφημίσεις κειμένου, γραφικών ή βίντεο. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις που θα προβάλλονται ειδικά στο κοινό που στοχεύετε ανάλογα με το είδος της κάθε διαφήμισης; έτσι οι διαφημίσεις σας μπορεί να είναι προωθητικής φύσης, εμπορικές, εκπαιδευτικές, ειδήσεις ή οτιδήποτε άλλο θέλετε να επικοινωνήσετε.

Η διαφήμιση στο Facebook αποτελεί μια από τις συνηθέστερες επιλογές διαφήμισης τα τελευταία χρόνια, καθώς σας επιτρέπει να επενδύσετε στοχεύοντας συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού, γεγονός το οποίο σας εξασφαλίζει τη μέγιστη απόδοση και πολλούς μελλοντικούς πελάτες.

Παρακάτω θα δείξουμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε εύκολα μια διαφήμιση στο Facebook σε 6 βήματα.

 

1. Ανοίξτε το Facebook Ads

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνετε για να δημιουργήσετε μια διαφήμιση είναι να επιλέξετε «Δημιουργία διαφημίσεων» στο μενού του Facebook πάνω δεξιά, όπως φαίνεται στην εικόνα. Διαφορετικά μπορείτε να μπείτε στο facebook.com/business και να επιλέξετε «Δημιουργία διαφήμισης».

fb-create-ads

 

2. Καθορίστε το στόχο της διαφημιστικής σας καμπάνιας

Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξετε ποιος είναι ο στόχος της διαφήμισής σας. Όπως βλέπετε στην εικόνα, έχετε 13 διαθέσιμες επιλογές για να διαλέξετε εκείνη που σας ταιριάζει καλύτερα και θα κάνει τη διαφήμισή σας πιο αποτελεσματική.

fb-marketing-objective

 

3. Καθορίστε το κοινό σας

Αυτό είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα από τα πιο σημαντικά σημεία κατά το σχεδιασμό της καμπάνιας σας δεδομένου ότι εδώ θα επιλέξετε ποιοι θα βλέπουν τις διαφημίσεις σας. Για να ολοκληρώσετε με επιτυχία αυτό το βήμα είναι σημαντικό να γνωρίζετε από πριν το ιδανικό προφίλ του πελάτη σας ώστε να κατευθύνετε εκεί τις διαφημίσεις σας. Αν όμως μόλις ξεκινήσατε και δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία, μπορείτε να πειραματιστείτε με διάφορες επιλογές μέχρι να βρείτε το τέλειο κοινό για εσάς.

fb-define-audience
Το Facebook σας επιτρέπει να δημιουργήσετε στοχευμένες διαφημίσεις επιλέγοντας το κοινό σας με βάση τα εξής κριτήρια:

Τοποθεσία
Προσεγγίστε τους πελάτες σας με βάση τον τόπο διαμονής τους ή την περιοχή στην οποία συναλλάσσονται μαζί σας. Μπορείτε να επιλέξετε βάσει χώρας, νομού, ταχυδρομικού κώδικα ή ακόμα και βάσει της περιοχής γύρω από την επιχείρησή σας.

Δημογραφικά στοιχεία
Επιλέξτε τις κατηγορίες κοινού που θέλετε να βλέπουν τις διαφημίσεις με βάση την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντά τους ή ακόμα και με βάση τη γλώσσα.

fb-define-audience2

Ενδιαφέροντα
Το κοινό που ενδιαφέρεται για την επιχείρησή σας είναι πολύ πιθανό να έχει ενδιαφέροντα που εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία ή σε παραπλήσιες κατηγορίες. Το Facebook σας δίνει πλήθος επιλογών π.χ. τεχνολογία, ψυχαγωγία, αγορές κ.α. για να εντοπίσετε τα κατάλληλα άτομα.

Συμπεριφορές
Επειδή είστε σε θέση να γνωρίζετε τους πελάτες σας καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, μπορείτε να τους εντοπίσετε με βάση τα πράγματα που κάνουν, π.χ. με βάση τις αγοραστικές τους συνήθειες ή το είδος κινητού που χρησιμοποιούν, ή ανάλογα με το αν ψάχνουν να αγοράσουν αυτοκίνητο ή σπίτι.

Συνδέσεις
Μπορείτε να επιλέξετε τα άτομα που έχουν δηλώσει ήδη ότι τους αρέσει η σελίδα ή η εφαρμογή σας και ταυτόχρονα να προσεγγίσετε και τους φίλους τους.

Προσαρμοσμένα κοινά
Τα προσαρμοσμένα κοινά σας βοηθάνε να προσελκύσετε άτομα που έχουν αλληλεπιδράσει στο παρελθόν με την επιχείρησή σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό χρησιμοποιώντας μια λίστα με στοιχεία επικοινωνίας πελατών, τις πληροφορίες κίνησης στον ιστότοπό σας ή τις πληροφορίες δραστηριότητας στην εφαρμογή σας.

Παρόμοια κοινά
Τα παρόμοια κοινά σας δίνουν τη δυνατότητα να εντοπίσετε άτομα που έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τους καλύτερους πελάτες σας. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος αξιοποίησης των στατιστικών στοιχείων που συγκεντρώνετε από το μάρκετινγκ στο Facebook, ώστε να εντοπίσετε περισσότερους πιθανους πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

 

4. Ορίστε τον προϋπολογισμό σας

Στο στάδιο αυτό θα πρέπει να επιλέξετε το χρηματικό ποσό που σκοπεύετε να δαπανήσετε για τη διαφημιστική σας καμπάνια καθώς και τη διάρκεια της. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε ημερήσιο ή εφάπαξ προϋπολογισμό. Ο εφάπαξ προϋπολογισμός σας επιτρέπει να ορίσετε το ποσό που μπορεί να ξοδευτεί σε ολόκληρη τη διάρκεια ενός διαφημιστικού συνόλου.

fb-define-budget

Κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο «Εμφάνιση σύνθετων επιλογών» μπορείτε να επιλέξετε εάν η χρέωση για τη διαφήμισή σας θα είναι ανά κλικ (CPC) ή ανά 1000 εμφανίσεις (CPM).

fb-define-budget2
Αν επιλέξετε χρέωση ανά 1000 εμφανίσεις (CPM), θα πληρώνετε όταν η διαφήμιση σας έχει προβληθεί 1000 φορές ακόμη και αν δεν υπήρξε καμία περαιτέρω ενέργεια ή κλικ. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να αυξήσετε την προβολή της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο.
Από την άλλη πλευρά εάν επιλέξετε χρέωση ανά κλικ (CPC), θα πληρώσετε μόνο για κάθε κλικ που γίνεται στη διαφήμισή σας, πράγμα το οποίο σας διαβεβαιώνει ότι ο χρήστης όχι μόνο είδε τη διαφήμιση αλλά και έκανε κλικ σε αυτή. Παρόλο που η επιλογή αυτή είναι πιο ακριβή και δεν εξασφαλίζει τόσο μαζική προβολή, θα σας επιτρέψει να συλλέξετε πιο ακριβή στατιστικά στοιχεία και να προσαρμόσετε τη διαφήμιση στο στόχο σας με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Επομένως η χρέωση CPC είναι μια εξαιρετική επιλογή για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που μόλις έχουν ξεκινήσει.

 

5. Δημιουργήστε τη διαφήμισή σας

Τώρα που έχετε κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις για την καμπάνια σας και έχετε επιλέξει το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, ήρθε η ώρα να σχεδιάσετε τη διαφήμισή σας κάνοντάς την όσο το δυνατόν πιο ελκυστική για το κοινό σας.

fb-ad-type
Μερικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψην σας είναι:
– Αφιερώστε αρκετό χρόνο για να σκεφτείτε και να γράψετε έναν καλό τίτλο.
– Συμπεριλάβετε μια περιγραφή που θα ταιριάζει με τον στόχο της διαφήμισής σας.
– Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες καλής ποιότητας ή αγοράστε αν είναι απαραίτητο, και φροντίστε να έχουν τις κατάλληλες διαστάσεις.
– Αν οι εικόνες σας έχουν κείμενο, βεβαιωθείτε ότι το κείμενο δεν καλύπτει πάνω από το 20% της εικόνας. Οι διαφημίσεις με περισσότερο κείμενο θα προβάλλονται λιγότερο ή καθόλου. Χρησιμοποιήστε το εργαλείο επικάλυψης κειμένου για να διαπιστώσετε αν θα μειωθεί η απήχηση της διαφήμισής σας εξαιτίας υπερβολικού κειμένου στην εικόνα της διαφήμισης, πριν την προβάλλετε.
– Πριν δημοσιεύσετε τη διαφήμιση, πατήστε «προεπικόπηση» για να δείτε πως θα εμφανίζεται.
– Βεβαιωθείτε ότι η διαφήμισή σας φαίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές (υπολογιστές, κινητά, κλπ).

 

6. Παρακολουθήστε την καμπάνια σας και δείτε την απόδοσή της

Μόλις η καμπάνια σας δημοσιευθεί είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τα αποτελέσματά της και να κάνετε τις κατάλληλες αλλαγές, προκειμένου να πάρετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη «Διαχείριση διαφημίσεων» θα σας ενημερώσουν για την απόδοση των διαφημίσεών σας και αν πετυχαίνουν επαρκή αλληλεπίδραση. Μπορείτε να κάνετε εύκολα αλλαγές σε οποιοδήποτε επίπεδο της διαφημιστικής καμπάνιας (στο στοχευόμενο κοινό, την τοποθεσία, το μήνυμα ή την εικόνα της διαφήμισης κλπ).
Το στάδιο αυτό είναι σημαντικό για την επιτυχία γιατί παρακολουθώντας την πορεία της διαφήμισής σας θα δείτε τι πρέπει να βελτιώσετε/διορθώσετε για να έχετε μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό και θα μάθετε να σχεδιάζετε καλύτερα τις επόμενες καμπάνιες σας.

 

Όπως είδατε, η δημιουργία διαφημίσεων στο Facebook Ads είναι διαθέσιμη για όλους και με μικρά βήματα και ελάχιστο budget μπορείτε να επιτύχετε σημαντικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό συνεχίστε να δοκιμάζετε, να πειραματίζεστε και να δημιουργείτε εντυπωσιακές διαφημίσεις που θα προσελκύσουν το κοινό που σας ενδιαφέρει!